Voorkom schouderklachtenschouder pijn of nek klachten en nekpijn door je nek en schouder regelmatig te rekken en strekken. Ook wanneer je een stijve nek of schouder hebt zijn rek en strek oefeningen een uitkomst. Hier vind je een goede oefening om eenvoudig je nek en schouder te rekken en strekken.

Nek en schouder rekken en strekken
STAP 1:

Begin in de basispositie waarbij je recht staat met je voeten tegen elkaar aan en je handen langs je lichaam hangen.

 

 

Nek en schouder rekken en strekken
STAP 2:

Breng je linker oor naar je linker schouder en houd deze positie vast. Buig je rechter hand in een hoek van negentig graden, waarbij je je arm langs je lichaam blijft. Buig je hoofd terug naar de basispositie.

 

 

Nek en schouder rekken en strekken

 

STAP 3:

Nu de andere kant. Breng je rechter oor naar je rechter schouder en houd deze positie vast. Buig je linker hand in een hoek van negentig graden. Breng je hoofd terug naar de basispositie. Herhaal stap 2 en 3 twee keer.

 

 

Verdwijnt het stijve gevoel niet of onvoldoende? Kom dan snel even langs voor een afspraak. Ik kijk dan meteen naar je houding en eventuele blokkades. Blijf er niet te lang mee doorlopen!

Met dank aan http://www.healthylives.nl.